Ομιλία μου στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων.

 

 

«Η πανδημία ανέδειξε παγκοσμίως ότι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε μεγάλες αλλαγές στον τρόπο εργασίας και στην παραγωγή είναι οι πτυχιούχοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Καλούνται τα κράτη να αυξήσουν τους πτυχιούχους αυτούς. Η ΝΔ τους μειώνει».
 
• Σήμερα θα περίμενα από την Υπουργό και τους βουλευτές της ΝΔ να συγχαρούν τα ελληνικά πανεπιστήμια για τις επιδόσεις τους. Διότι το ΕΚΠΑ το ΑΠΘ, το ΕΜΠ, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Πανεπιστήμιο Πατρών κατατάσσονται στα πρώτα 200 έως 500 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου σε σύνολο 12.000 ή στα πρώτα 50 σε σύνολο 3262 της ΕΕ.
 
• Τι δημιουργεί την ποιότητα στα Πανεπιστήμια; Τρεις παράγοντες: α)Το επίπεδο των φοιτητών β) το επίπεδο των διδασκόντων γ) η αναλογία διδασκόντων/διδασκομένων. Καθώς και οι δαπάνες για την έρευνα και τη φοιτητική μέριμνα. Σε τι από αυτά απαντά το νομοσχέδιο; Σε τίποτα!
 
• Η πανδημία ανέδειξε παγκοσμίως ότι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε μεγάλες αλλαγές στον τρόπο εργασίας και στην παραγωγή είναι οι πτυχιούχοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Καλούνται τα κράτη να αυξήσουν τους πτυχιούχους αυτούς. Εσείς τους μειώνεται.
 
• Το μεγάλο πλεονέκτημα της Ελλάδας και του μέλλοντός της είναι ο υψηλός αριθμός και η ποιότητα των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτός ο αριθμός είναι το φωτεινό μας μέλλον και πρέπει να αυξηθεί. Εσείς τον μειώνεται.
 
• Ισχυρίζομαι ότι το νομοσχέδιο κοιτάει στο παρελθόν, στις πιο γκρίζες και σκοτεινές μέρες των πανεπιστημίων. Δεν έχει καμία σχέση με αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αντίθετα.
 
• Το νομοσχέδιο, αν εφαρμοστεί, θίγει πολλαπλά τη μέση και χαμηλότερη εισοδηματικά ελληνική οικογένεια, τη νέα γενιά, την ανάπτυξη της χώρας και το μέλλον της.
 
• Μειώνει τους εισακτέους φέτος. Δηλαδή ένας στους τρεις δεν θα μπει στα ΑΕΙ-ΤΕΙ εξαιτίας της βάσης που εισάγει. Το οικονομικό πλήγμα είναι τεράστιο, αν σκεφτείτε ότι από τις 75.000 φοιτητές που μπήκαν πέρυσι θα μείνουν εκτός 25.000. Η προσομοίωση του συστήματος Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που προτείνετε, που έγινε από επιστήμονες πανεπιστημιακούς, χρησιμοποίησε τα δεδομένα των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2020 και κατέληξε ότι στο πρώτο πεδίο θα έμεναν εκτός πάνω από 7700 υποψήφιοι, στο 2ο πάνω από 4700, στο 3ο πάνω από 3500 και στο 4ο πάνω από 8700.
 
• Η βάση είναι κόφτης, όχι εκπαιδευτικό κριτήριο. Αν το 1/3 των παιδιών, μείνει εκτός πανεπιστημίων είναι προφανές ότι θα οδηγηθούν, εφόσον έχουν χρήματα οι γονείς τους, στα κολέγια στα οποία δεν υπάρχει βάση. Διότι η ΝΔ είναι χορηγός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της ιδιωτικής υγείας και αυτοί με τη σειρά τους είναι σπόνσορες της ΝΔ όπως απεδείχθη προεκλογικά.
 
• Εάν χάσει κάποιος φοιτητής πάνω από δύο χρονιές διαγράφεται. Καταστρέφεται η ζωή ενός νέου στα 24-25 χρόνια του. Αντί να ενισχύσουμε τις οικογένειες για να ολοκληρώσουν τα παιδιά γρήγορα τις σπουδές τους ετοιμάζουν οριζόντιες διαγραφές φοιτητών.
 
• Σκοπεύετε να κλείσετε υφιστάμενα περιφερειακά ΑΕΙ-ΤΕΙ διότι δήθεν τα πτυχία τους δεν έχουν ζήτηση. Και αυτό είναι ψευδές.. Η μείωση εισακτέων και όσων σπουδάζουν στα δημόσια ΑΕΙ-ΤΕΙ πλήττει τώρα και στο μέλλον την ανάπτυξη της χώρας η οποία απαιτεί πτυχιούχους ΑΕΙ-ΤΕΙ υψηλά καταρτισμένους για τηλεργασία και καινοτομία ώστε η παραγωγή της Ελλάδας να αναδιαρθρωθεί και να αποκτήσει προστιθέμενη αξία.
 
• Με τους κόφτες Μητσοτάκη-Κεραμέως δεν μειώνεται ο αριθμός πτυχιούχων. Αυτό που μειώνεται είναι ο αριθμός πτυχιούχων που σπουδάζει δωρεάν, ενώ αυξάνονται οι πτυχιούχοι που πληρώνουν ακριβά τα πτυχία σε αμφιβόλου ποιότητας ιδιωτικά κολέγια.
 
• Για να βάλετε την αστυνομία μέσα στα πανεπιστήμια διαπομπεύετε τα πανεπιστήμια ως κέντρα ανομίας και παρουσιάζετε τους πανεπιστημιακούς ως εθισμένους και υποταγμένους στη βία.
 
• Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την πανδημία για να περάσει νόμους που πλήττουν το πανεπιστήμιο, τη νέα γενιά, την ελληνική οικογένεια, την ανάπτυξη και το μέλλον της χώρας. Τα πανεπιστήμια είναι ζωντανοί τόποι γνώσης και έρευνας, είναι τόποι και εργαστήρια Δημοκρατίας, δεν είναι τόποι πειθαρχίας και αστυνομοκρατίας. Εμείς θα υπερασπιστούμε το μορφωτικό δικαίωμα της νεολαίας του τόπου. Θα καταργήσουμε το νόμο Κεραμέως και θα αναβαθμίσουμε τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.