Μιλώντας στην Ολομέλεια, επί του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του Θεσμικού Πλαισίου του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
• Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, με την αναθεώρηση του ΤΧΣ και τον πτωχευτικό κώδικα, επιχειρεί τη μεγαλύτερη αναδιανομή πλούτου των νοικοκυριών, 4/5 του οποίου είναι επενδυμένα στη στέγη.
• Η τροπολογία για συμψηφισμό της κρατικής επιχορήγησης ΝΠΙΔ με τις ασφαλιστικές τους οφειλές στοχεύσει στη διάσωση των κακών διοικήσεων χωρίς να ενισχύει την ανάπτυξη των δομών και προαναγγέλλει όργιο πελατειακών σχέσεων και διαφθοράς.
Το νομοσχέδιο επιχειρεί να διαγράψει τις ευθύνες της ΝΔ και των συγκυβερνήσεών της στην περίοδο 2010-15 και τις καταστροφικές μνημονιακές δεσμεύσεις που ανέλαβε, όπως αυτή του PSI που εξαΰλωσε τα αποθεματικά ασφαλιστικών Ταμείων, ΑΕΙ κ.λπ.
Με το νομοσχέδιο-έκφραση της «τυφλής εμπιστοσύνης» της κυβέρνησης στη λειτουργία των τραπεζών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, το Δημόσιο αποχωρεί ουσιαστικά από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, το δημόσιο συμφέρον δεν διασφαλίζεται και αναμένονται ολέθρια αποτελέσματα στους πολίτες όπως συνέβη με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, μέσω της αναθεώρησης του ΤΧΣ και του πτωχευτικού κώδικα επιχειρεί τη μεγαλύτερη αναδιανομή πλούτου των νοικοκυριών, τα 4/5 του οποίου είναι επενδυμένα στη στέγη. Τα δάνεια κοκκινίζουν ξανά, τα funds και οι τράπεζες καιροφυλακτούν. Ένα στα δύο νοικοκυριά δεν μπορεί να πληρώσει τα έξοδα στέγης λόγω ενεργειακής κρίσης και πληθωρισμού. Τα ποσοστό αυτό (50%) είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, με Μ.Ο της ΕΕ 9,5% και δεύτερη χώρα τη Βουλγαρίας 17,5%. Φυσικό είναι, όταν η αύξηση του ενεργειακού κόστους σήμερα στην Ευρώπη είναι 25 – 30%, ενώ στην Ελλάδα 75%.
Τα νοικοκυριά της μεσαίας τάξης οδηγούνται σε ραγδαία φτωχοποίηση και τα πιο αδύναμα στρώματα σε νέα ανθρωπιστική κρίση. Κατά τη eurostat το 60% των ελληνικών νοικοκυριών περιμένει επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης, ενώ στην ευρωζώνη το αντίστοιχο ποσοστό είναι 11,8%.
Ψευδείς οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης για «ανάπτυξη 7%, δεύτεροι στην Ευρώπη» και ροή κεφαλαίων στην οικονομία. Στηρίζονται σε παραποιημένες Greek statistics που εξαφάνισαν επτά χώρες σε καλύτερες θέσεις, και αποκρύπτουν ότι έχουμε τα χαμηλότερα εισοδήματα και το υψηλότερο κόστος διαβίωσης. Με την αποχώρηση του Δημοσίου από το ΤΧΣ και την ανάθεση της ανάπτυξης στην «καλή προαίρεση» των ιδιωτικών συμφερόντων, το μέλλον διαβλέπεται ζοφερό.
Αναφερόμενη, στη συνέχεια σε δύο τροπολογίες του Υπ. Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων, τόνισα: Με το άρθρο 3 επιτρέπεται να συμψηφίζεται η κρατική επιχορήγηση προς τα ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με τα χρέη των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, χωρίς να περιλαμβάνονται όροι και προϋποθέσεις επιλογής. Διαφαίνεται όργιο πελατειακών σχέσεων και διαφθοράς με «ημετέρα» ιδρύματα που, ενώ θα χρωστούν μισθούς, υπηρεσίες, προμήθειες κ.λπ. θα ξεχρεώνονται μόνον οι ασφαλιστικές οφειλές τους και θα διασώζονται οι διοικήσεις τους.
Η δεύτερη τροπολογία αφορά στα δωρεάν Voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠΑμεΑ. Η κα Μιχαηλίδου είπε ότι πρόκειται για μεγάλη νίκη της κυβέρνησης Μητσοτάκη το ότι για τέταρτη προγραμματική περίοδο συνεχίζεται το πρόγραμμα των vouchers ως είχε. Η αλήθεια είναι ότι πρόγραμμα δεν χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ ως είχε και θα ενταχθεί στο Child Guarantee, που είναι για φτωχά και ευάλωτα παιδιά. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δηλώνει ότι συγχρηματοδοτούμενες δράσεις χρόνων πρέπει να αναληφθούν από το κράτος. Γι αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ, το 2019 είχε βάλει στο πρόγραμμα 229 εκ. από τον κρατικό π/υ και έδωσε vouchers σε 155.000 παιδιά (από 79.000 που παρέλαβε το ’15) καλύπτοντας τις πλήρεις αιτήσεις. Η κα Μιχαηλίδου έχει δηλώσει ότι η δημιουργικά απασχόληση δεν είναι προτεραιότητα.
Προαναγγέλλει έτσι το κλείσιμο εκατοντάδων δομών, τον αποκλεισμό δεκάδων χιλιάδων παιδιών από τη δημιουργική απασχόληση και την απόλυση εκατοντάδων εργαζομένων.
Και κατέληξα λέγοντας ότι και στις δύο τροπολογίες ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ψηφίζει ΠΑΡΩΝ.